Στην τελειοποίηση του νέου κινητήρα για οχήματα παραγωγής προχώρησε η Hyundai στην Νοτιο Κορέα την παρούσα εβδομάδα. Ο κινητήρας αυτός είναι τετρακύλινδρος με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και direct injection, τεχνολογία που χρησιμοποιείται πρώτη φορά από τον Κορεάτικο κατασκευαστή.
Πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα 2.4 λίτρων με την ονομασία Theta II GDI.
Εκμεταλλευόμενοι την διατήρηση χαμηλής θερμοκρασίας καυσίμου από την απευθείας έγχυση (direct injection), συνεπώς και την μικρότερη ογκομετρία μείγματος, οι μηχανικοί της Hyundai αύξησαν τον λόγο συμπίεσης σε 11.3:1. Η παραγόμενη ισχύς του εν λόγω κινητήρα υπολογίζεται σε 198 ίππους και 250 Nm ροπής.
Ο κινητήρας αυτός θα κινεί την Sonata του 2011 (αντικαθιστώντας τον V6 που υπάρχει προς το παρών) αλλά και την hybrid έκδοση του μοντέλου που αναμένεται μέσα στο 2010 και έχει υπολογιστεί ότι παράγει 7~12% παραπάνω ροπή σε σχέση με την απλή έκδοση με την κλασική έγχυση καυσίμου μέσω πορτών (port-injected).
Παρακάτω φαίνονται ορισμένες φωτογραφίες από τις δοκιμές του εν λόγω κινητήρα......